Naar Kuta, Paul en Annie bezoeken - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Roselda Cann - WaarBenJij.nu Naar Kuta, Paul en Annie bezoeken - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Roselda Cann - WaarBenJij.nu

Naar Kuta, Paul en Annie bezoeken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Roselda

22 Februari 2010 | Indonesië, Ubud

Vandaag gaan we naar Kuta en brengen een bezoek aan Paul en Annie, de vrienden van Theo en Tonny. Die verblijven in Flamboyan,dat is het andere appartementencomplex van Ketut.
Het appartementencomplex ligt midden in Kuta en toch dicht bij het strand. Je loopt er in hoogstens een kwartier naar toe. Wij vinden het zelf niets omdat het daar met al die toeristen een gekkenhuis is en heel veel verkeer. Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur.

We hebben ons laten brengen door Madeh, een taxichauffeur die bij ons hotel om de hoek woont. Hij heeft ons al verschillende keren gereden en is betrouwbaar en vraagt redelijke ritprijzen. Om 10.00 uur stond hij voor de deur en om 11.30 uur waren we in Kuta gearriveerd. We hadden al snel Annie en Paul gevonden die op hun vaste stek op het strand zaten. Het was al flink warm, maar door de zeewind en de schaduw was het goed uit te houden. Er zitten daar hele kuddes Nederlanders aan het strand die daar al jaren komen en de meeste kennen elkaar allemaal. Het is niet onze manier van vakantie houden. Een dag is voor ons genoeg.Tussendoor lopen wij tweeen naar de Pasar.

Om ongeveer 13.00 uur zijn we met z’n vieren gaan lunchen op een adres waar Paul en Annie ook al jaren komen. Dat is in een straat die zo smal is waar twee auto’s elkaar niet kunnen passeren en dan rijden ze maar een stukje naar binnen bij een van de tientallen eetgelegenheden die daar naast elkaar zitten. De naam van “steeg “ heet “The Poppies 1 en 2.
Na de lunch zijn Roselda en ik een stuk door de winkelstraatjes wezen wandelen en hebben we weer om 16.00 uur op het strand afgesproken. Een uur daarna zijn we met z’n vieren vertrokken en hebben afscheid van elkaar genomen. In een mooie Warung hebben wat gegeten en nog even rond gewandeld in Discovery (een heel groot winkelcentrum) zodat we daarna door de airco weer op een normale lichaamstemperatuur waren gekomen.

Madeh haalt ons voor Discovery weer op.Om 19.15 uur zag hij ons al staan zijn we weer richting Ubud gereden op weg naar de rust en natuur en hebben we het hectische Kuta achter ons gelaten.
Thuisgekomen zie ik dat Roselda een flinke zonnenbrand heeft. Komt door de zeewind. Nu slapen na zoveel buitenlucht.

• 24 Februari 2010 - 10:19

Jacques En Wil:

Hallo Roos en Leo,

Zojuist weer twee reisverslagen van jullie gelezen en wat leuk dat jullie bij Paul en Annie op bezoek zijn geweest. We vinden dat jullie heel veel leuke dingen doen hoor op je vakantie.
    Het gaat alweer snel, want zaterdag zijn jullie alweer thuis. Het duurt nog wel vier dagen, maar we willen jullie toch alvast een goeie thuisvlucht toewensen. Geniet nog maar de komende dagen en ontvang de beste groeten van ons beide.